Co obnáší jednotlivá povolání. Tuto otázku si klade řada lidí, ať už během svého pracovního života, kdy přemýšlí o změně práce anebo při přípravě na budoucí povolání, tzn. při výběru studijního oboru/učiliště...
V praxi se však při výběru zaměstnání velmi chybí informace o tom, co která práce reálně představuje, pokud nemá spoléhat jen na pracovní inzeráty s velmi stručným nástinem obsahu. Ty jsou limitované co do počtu znaků a mnohdy také nezmiňují detailně i slabé stránky daných pracovních pozic.
Na webu IdealniPrace.cz proto naleznete informace k různým typům práce, a to i s jejich detailními popisy náplně.
Obory a typy práce:
Práce má odlišnosti, jde-li o prodej zboží dlouhodobé spotřeby nebo např. potravin, zda jde o velkou firmu nebo menší apod. Řada principů je však společných všem typům. Toto je shrnutí na příkladu prodeje oděvů v menší firmě.
Pokud firma má i internetový obchod, tak první činností prodavače, kterou denně vykonává je, že se přihlásí do administrace eshopu, projde nové objednávky a najde podle kódu (uvedeného u produktu) zboží, které se nachází na prodejně. Na toto zboží udělá v interním firemním programu výdejku, tu vytiskne a spolu se zbožím odešle službou (např. PPL) na centrální sklad firmy, odkud ho další pracovníci zařadí do konkrétních objednávek.
Poté prodavač prochází celý obchod, upravuje vystavené zboží a leští skleněné plochy, jako jsou zrcadla, dveře, pult, poličky a vitríny. Jednou týdně aranžuje výlohu, což obnáší vyluxování parapetu a výměnu oblečení na figurínách i ostatní doplňky vystavené ve výloze. Čtyřikrát do roka prodavač mění výlohu podle ročního období – jarní, letní, podzimní a zimní, tedy vánoční. V tuto dobu také umývá výlohu zevnitř i z venku.
Samozřejmostí je každodenní komunikace se zákazníky. Prodavač musí být vstřícný, ochotný, komunikativní, zběhlý v počtech. Také musí umět poskytnout informace o jednotlivém oblečení, rozumět složení materiálů, u technického oblečení mít znalost ohledně prodyšnosti a vodním sloupci, měl by umět odhadnout od oka velikost zákazníka a také přibližně jeho vkus.
Minimálně jednou měsíčně dorazí z centrálního skladu zásilka s novým oblečením. V zásilce je přiložen dodací list, podle kterého zkontroluje prodavač, jestli je v zásilce vše, co mělo být. Pokud je vše v pořádku, pošle centrální sklad prodavači příjemku, kterou prodavač nahraje do firemního systému a nové zboží může vystavit na prodejnu k prodeji.
Při prodeji konkrétního zboží pak zadává prodavač čtečkou do firemního programu čárový kód na visačce u oblečení a na vytištěném paragonu vidí on i zákazník konečnou cenu. Tato účtenka slouží zákazníkovi také jako záruční list, pokud by bylo potřeba oblečení reklamovat. Reklamace probíhají tak, že zákazník předloží účtenku, prodavač vypíše reklamační list a odešle ho do distribuce, která má danou značku oblečení v České republice na starost. Po 30 dnech se distribuce vyjádří a zákazníkovi prodavač vrátí zpět zboží (pokud je reklamace zamítnuta) nebo vrátím peníze (pokud je reklamace distribucí schválena).
Jednou ročně, začátkem ledna, probíhá spolu s vedením firmy inventura veškerého zboží.
Pracovní den prodavače končí tím, že zamete prodejnu, vypne počítače a světla, zakóduje celý prostor prodejny a uzamkne ji.
www.IdealniPrace.cz Podrobné popisy práce v různých profesích Všechna práva vyhrazena © info@idealniprace.cz