Ideální práce

Co obnáší jednotlivá povolání. Tuto otázku si klade řada lidí, ať už během svého pracovního života, kdy přemýšlí o změně práce anebo při přípravě na budoucí povolání, tzn. při výběru studijního oboru/učiliště...

V praxi se však při výběru zaměstnání velmi chybí informace o tom, co která práce reálně představuje, pokud nemá spoléhat jen na pracovní inzeráty s velmi stručným nástinem obsahu. Ty jsou limitované co do počtu znaků a mnohdy také nezmiňují detailně i slabé stránky daných pracovních pozic.

Na webu IdealniPrace.cz proto naleznete informace k různým typům práce, a to i s jejich detailními popisy náplně.

Obory a typy práce:

Controller/controllerka

Copywriter/copywriterka

Fakturant/fakturantka

Grafik/grafička

Likvidátor/likvidátorka pojistných událostí

Obchodní ředitel

Obchodní zástupce

Pracovník/pracovnice eshopu

Prodavač/prodavačka

Projektant/projektantka - pozemní stavby

Realitní makléř/makléřka

Skladový/á účetní

Správce pohledávek

Stavbyvedoucí

Steward/stewardka v autobuse

Účetní

Učitel/učitelka na SŠ

Vedoucí prodejny

Webdesigner/webdesignerka

Webový vývojář/vývojářka

Vedoucí prodejny

Úkolem vedoucího nebo chcete-li manažera prodejny je dohlížet na veškerý provoz prodejny a starat se o to, aby obchod vydělával. Jedním z hlavních úkolů může být přijímání zaměstnanců a zajištění jejich školení. Musí se starat o veškeré předepsané postupy, aby obchod správně fungoval. Je nutné dodržovat bezpečnostní a hygienické předpisy, zejména v potravinářství.

Vedoucí prodejny odpovídá za inventuru, účetní uzávěrky. Dohlíží nad distribucí zboží k zákazníkům. Musí umět vést a motivovat personál k dobrým prodejním výsledkům. Na základě těchto výsledků oceňuje a odměňuje své zaměstnance.

Z činností, které nejsou každodenní patří do práce vedoucí prodejny sjednávání nových obchodních partnerů či dodavatelů zboží a služeb.

Vedoucí prodejny musí mít výborné komunikační a organizační schopnosti, měl by mít praxi nejen s vedením prodejny, ale také s prací přímo na prodejně.

Pro manažera prodejny by mělo být samozřejmě středoškolské vzdělání obchodního či ekonomického směru. Mimo výše uvedenou hlavní pracovní náplň se může i okrajově zabývat strategickou a reklamní činností, kdy vytváří reklamní a prodejní strategii v závislosti na konkurenci.

Dobrý vedoucí prodejny musí umět komunikovat se zaměstnanci, klást jasné pokyny a cíle, rozumět svým pracovníkům, rozhodnout se ve složitých situacích. Musí zvládnout dobře zorganizovat a kontrolovat práci a velmi snadno se přizpůsobovat změnám. Jedním z jeho hlavních činností je také motivace zaměstnanců nejen velkou finanční odměnou, ale i uznáním či pochvalou. Motivovaný člověk odvede lepší práci, a proto je možno nabízet i různá školení a další vzdělávání či odměny za mimořádně odvedenou práci.

Vedoucí prodejny používá často účetní doklady pro komunikaci se zástupci dodavatelů a kromě toho i podklad pro účetní (a pro stanovení cen) sám tvoří.





www.IdealniPrace.cz        Podrobné popisy práce v různých profesích        Všechna práva vyhrazena © info@idealniprace.cz