Ideální práce

Co obnáší jednotlivá povolání. Tuto otázku si klade řada lidí, ať už během svého pracovního života, kdy přemýšlí o změně práce anebo při přípravě na budoucí povolání, tzn. při výběru studijního oboru/učiliště...

V praxi se však při výběru zaměstnání velmi chybí informace o tom, co která práce reálně představuje, pokud nemá spoléhat jen na pracovní inzeráty s velmi stručným nástinem obsahu. Ty jsou limitované co do počtu znaků a mnohdy také nezmiňují detailně i slabé stránky daných pracovních pozic.

Na webu IdealniPrace.cz proto naleznete informace k různým typům práce, a to i s jejich detailními popisy náplně.

Obory a typy práce:

Controller/controllerka

Copywriter/copywriterka

Fakturant/fakturantka

Finanční ředitel

Grafik/grafička

Likvidátor/likvidátorka pojistných událostí

Obchodní ředitel

Obchodní zástupce

Pracovník/pracovnice eshopu

Prodavač/prodavačka

Projektant/projektantka - pozemní stavby

Realitní makléř/makléřka

Skladový/á účetní

Správce pohledávek

Stavbyvedoucí

Steward/stewardka v autobuse

Účetní

Učitel/učitelka na SŠ

Vedoucí prodejny

Webdesigner/webdesignerka

Webový vývojář/vývojářka

Copywriter/copywriterka

Hlavním úkolem copywritera je psaní předem zadaných zakázkových textů na danou tématiku.

Copywriteři, tvořící texty a články, se obvykle zabývají psaním tří druhů textů: neodborných článků, odborných článků a PR článků. Mezi neodborné články můžeme zařadit veškeré texty, které můžeme běžně vidět na mediálních serverech. Odborné články jsou texty, pro jejichž přípravu je zapotřebí předešlé studium problematiky daného oboru, o kterém copywriter píše. Je proto zřejmé, že tyto druhy textů jsou mnohem náročnější na přípravu. Třetím druhem jsou PR články a marketingové texty. Může se jednat například o speciální reklamní texty pro e-shopy, jejichž hlavním cílem je, aby čtenáře přiměly k zakoupení daného produktu nebo registraci na nějakém webu.

Většina větších společností si nechává reklamní a marketingové texty tvořit na zakázku u specializovaných reklamních agentur, které tyto copywritery zaměstnávají. Copywriter může samozřejmě také pracovat sám a získávat zakázky přímo od zadavatelů, tedy samotných společností, hledajících sepsání reklamního textu. S reklamními texty se setkáváme na každém rohu – ať se jedná úvodní stránku e-shopu nebo reklamní email, který nám každý měsíc od těchto společností chodí.

Copywriting na rozdíl od jiných specializovaných pozic můžou dělat lidé s jakýmkoli vzděláním. Důležité je, aby měli velmi dobré znalosti pravidel českého jazyku, popřípadě jazyku, ve kterém píší. V dnešní době je práce copywritera velmi oblíbená mezi mladými lidmi, kteří si tak můžou jednoduše přivydělávat při studiu. Zároveň tato práce otvírá nové možnosti pro kreativní lidi, kteří rádi píší o určitých tématech a rádi by uplatnili své dovednosti a znalosti z daného oboru. Vzhledem k velkému množství copywriterů, které v dnešní době máme, je mnohdy pro zadavatele rozhodující cena, za kterou je daný copywriter ochotný určené texty tvořit.

Odborné a PR texty jsou mnohem dražší než neodborné články, neboť k jejich sepsání jsou nutná určitá odborná příprava a znalosti z daného oboru.





www.IdealniPrace.cz        Podrobné popisy práce v různých profesích        Všechna práva vyhrazena © info@idealniprace.cz